piątek, 4 listopada 2016

Beztłuszczowe, bezglutenowe ciasto czekoladowe z fasoli.


Na początku miało być tylko beztłuszczowe a dopiero później zorientowałam się, że jest również bezglutenowe. Bardzo wilgotny, czekoladowy biszkopt, przełożony dżemem żurawinowym. Czyli połączenie słodkiego z kwaśnym. Bardzo pocieszające w chłodne jesienne dni:-)

Składniki na małą blaszkę:

  • 400g czerwonej fasoli
  • 5 czubatych łyżek kakao
  • pół szklanki cukru
  • 3 jajka
  • łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50ml mleka
  • 200g dżemu żurawinowego
  • garść suszonej żurawiny



Sposób przygotowania:



Białka ubij z cukrem. Ugotowaną fasolę, bądź fasolę z puszki (ja użyłam z puszki) zmiksuj blenderem. Dodaj mleko, żółtka, cynamon, gałkę muszkatołową i jeszcze raz zmiksuj. Wymieszaj szpatułką z białkami oraz kakaem. Przelej do blaszki wysmarowanej masłem. Piecz w temperaturze 180C przez 40 minut. Kiedy ciasto ostygnie odkrój górę i ją pokrusz. Posmaruj dżemem żurawinowym. Na wierzch wysyp pokruszone ciasto oraz suszoną żurawinę. Ja jeszcze dodatkowo rozkruszyłam jednego beza na samą górę.




1 komentarz:

  1. ... fajny pomysł... fasola i czekolada....i zurawina....pamietam Twoje buraczkowo-czekoladowe:-)

    OdpowiedzUsuń