poniedziałek, 28 grudnia 2015

Biszkopt z rukolą, jajkiem sadzonym, pomidorem oraz sosem czosnkowym – wysokobiałkowe śniadanie



Biszkopt wykonany głównie z jajek dlatego można użyć go zamiast chleba. Do tego jajko sadzone, pomidor oraz sos na jogurcie z odrobiną czosnku. Taki wysokobiałkowy posiłek można zjeść na śniadanie, lunch lub kolację.

Składniki na biszkopt z rukoli:

  • 4 jajka
  • łyżka mąki
  • garść rukoli
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Dodatkowo:

  • 2 jajka
  • garść rukoli
  • pomidor
  • 100ml jogurtu naturalnego
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz

Sposób przygotowania:


  1. Białka jajek oddzielić od żółtek i ubić mikserem na sztywną piankę. Dodać sól i pieprz. W osobnej miseczce zmiksuj razem żółtka oraz rukolę. Wlej do białek oraz dodaj łyżkę mąki. Delikatnie wymieszaj. Najlepiej szpatułką tak by piana nie opadła. Przełóż na papier do pieczenia wysmarowany lekko olejem i piecz około 10-15 minut w 190ºC aż wierzch ładnie się zarumieni. Po wyciągnięciu z piekarnika najlepiej od razu przełożyć biszkopt na deskę i ściągnąć papier do pieczenia. Później może to się okazać dosyć trudne.
  2. Usmaż jajka na patelni. Pomidora pokrój w plasterki. Posiekany drobno czosnek wymieszaj z jogurtem oraz dopraw solą i pieprzem.
  3. Złóż kanapkę. Lekko posmaruj z obu stron sosem czosnkowym, posyp rukolą, wyłóż jajko i pomidory do środka i zakryj biszkoptem.


1 komentarz:

  1. Po takim sniadaniu swiat wydaje sie bardziej przyjazny:-)

    OdpowiedzUsuń