poniedziałek, 4 czerwca 2018

Domowy sok „kubuś” - bez cukru i o wiele tańszy




Jako dziecko bardzo lubiłam kubusia. W sumie nadal go lubię:-) Słodki, gęsty, schłodzony smakuje bosko. Czy sok kubuś jest aż takim złym wyborem? Z jednej strony zawiera trochę witamin, odrobinę błonnika i może stanowić 1 z 5 porcji warzyw owoców dziennie. Z drugiej strony jest dosładzany, drogi no i osobiście jestem zwolenniczką jedzenia warzyw owoców niż picia soków. Warzywa i owoce jedzone w całości mają zawsze więcej błonnika niż sok. Tak czy siak stwierdzam, że jeżeli jesteśmy zdrowi czemu by nie pozwolić sobie na takie małe co nieco. Chciałam przygotować swojego kubusia i zobaczyć czy mój będzie chociaż trochę przypominał sklepowy. Więc trochę przypominał jednak nie był aż tak słodki jak oryginalny. Moje rada. Użyj jak najbardziej słodkich marchewek, pomarańczy, jabłka oraz bardzo dojrzałego banana.

Składniki:

  • 2 marchewki
  • 2 słodkie jabłka
  • dojrzały banan
  • 2 słodkie pomarańcze
  • litr wody

Sposób przygotowania:

Marchewkę i jabłko zetrzyj na tarce. Gotuj przez co najmniej pół godziny aż marchewka będzie bardzo miękka. Dodaj sok z pomarańczy oraz banana. Zmiksuj. Dobrze jest go jeszcze przetrzeć przez sitko. Podawaj schłodzony.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz