czwartek, 26 listopada 2015

Zaskakujące oraz wyśmienite ciasto buraczano – czekoladowe z cynamonową kruszonką



Bardzo lubię wykorzystywać warzywa w ciastach. Mam wtedy mniejsze poczucie winy jedząc takie rarytasy. Cały czas jednak należy uważać by nie przesadzić – a można bo ciasto jest pyszne.

Składniki:

  • 250g ugotowanych buraków
  • 200g gorzkiej czekolady
  • 150ml oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 150g cukru brązowego
  • 300g mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżeczka cynamonu

Na kruszonkę:

  • 100g masła
  • 100g cukru
  • 150g maki pszennej
  • 50g kakao w proszku
  • łyżeczka cynamonu

Sposób przygotowania.



Ugotowane buraczki pokroiłam na mniejsze kawałki i zmiksowałam je blenderem razem z olejem, jajkami oraz cukrem (bardzo się spieszyłam, bałam się, że nie wyjdzie ale efekt zadowalający) Następnie dodałam pozostałe składniki (rozpuszczoną czekoladę, mąkę, cynamon, proszek do pieczenia oraz szczyptę soli) i dokładnie wszystko wymieszałam. Całą masę wlałam do natłuszczonej blaszki i piekłam 15 minut w 180ºC. W tym czasie przygotowałam kruszonkę. Masło utarłam z mąką, dodałam cukier, kakao oraz cynamon. Lekko podpieczone ciasto posypałam równomiernie kruszonką i piekłam jeszcze kolejne 30 minut aż góra była ładnie zarumieniona.




1 komentarz: