wtorek, 12 listopada 2013

Magia warzyw strączkowych


Warzywa strączkowe to zdecydowanie najtańszy, najbardziej dostępny, szybko działający i bezpieczny środek obniżający poziom „złego” cholesterolu. Już 170g gotowanej białej fasoli spożywanej przez 3 tygodnie może obniżyć poziom cholesterolu LDL o 20%. Dłuższe wysokie spożycie warzyw strączkowych (około roku) może nawet podwyższyć poziom „dobrego” cholesterolu HDL o 9%. Pomysłem na to by spożywać więcej fasoli jest przygotowanie pasty, która dobrze sprawdza się zamiast masła albo sosu. Dobrze przyprawiona może być dodatkiem do wielu dań.


Pasta z fasoli


Składniki:


- puszka białej fasoli (około 240g)
- mała cebulka
- ząbek czosnku
- łyżeczka oleju rzepakowego
- kurkuma, bazylia, tymianek, sól i papryka słodka

Sposób przygotowania:


Na łyżeczce oleju podsmażyć drobno pokrojoną cebulę oraz czosnek. Dodać przyprawy i chwilę smażyć. Przełożyć do większego naczynia razem z fasolą i wszystko zmiksować na gładką masę.







3 komentarze:

  1. Robiłam ostatnio pastę z fasoli. U mnie była z dodatkiem suszonych pomidorów. Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam pasty z fasoli do kanapek zamiast masła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwie dietetyczna pasta, smaczna i zdrowa. Moja babcia mówiła, że zimą raz w tygodniu powinno być co najmniej jedno danie z fasoli... bo zdrowo

    OdpowiedzUsuń