wtorek, 5 czerwca 2018

Pieczeń rzymska z cukinią, zdrowy oraz szybki pomysł na obiad.





Pieczeń rzymska, czyli mięso mielone zapiekane. Banalnie proste, ponieważ nie trzeba formować kotlecików. Po prostu wkładasz wszystkie składniki do foremki. U mnie żeby było jeszcze prościej użyłam cukinii zamiast jajka na twardo. Zyskałam dodatkową porcję warzyw. Pieczeń rzymską można jeść na ciepło lub na zimno (zimny bufet lub do kanapek)

Składniki:

  • 800g mięsa mielonego (ja użyłam wołowego 12% tłuszczu)
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • cukinia
  • 4 plasterki sera żółtego
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • sól, pieprz, rozmaryn

Sposób przygotowania:

Cukinię przekrój wzdłuż na 4 słupki. Posól i popierz i odstaw na 15 minut. Na oleju podsmaż drobno posiekaną cebulę a następnie czosnek oraz posiekany rozmaryn. Odstaw na chwilę by lekko ostygła. Mięso mielone wymieszaj z przyprawami, jajkiem oraz podsmażoną cebulką. Cukinię złóż w całość i owiń plasterkami żółtego sera. Foremkę wysmaruj tłuszczem. Na dno wyłóż połowę mięsa. Następnie nałóż cukinię z serem. Zakryj pozostałą ilością mięsa. Zapiecz w piekarniku aż wierzch ładnie się zarumieni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz