środa, 20 grudnia 2017

Zapiekanka z brukselki – tani a pełnowartościowy i zdrowy obiad.

Brukselka – przez niektórych uwielbiana a przez niektórych znienawidzona. Zapewne przez swój specyficzny zapach kiedy jest za długo gotowana. Ja użyłam brukselki mrożonej. Nie gotowałam jej wcale i w potrawie wyszła al dente, czyli tak jak lubię. Do tego sos beszamelowy, pieczone ziemniaki na wierzchu oraz ciągnący się ser w środku

Składniki:

  • 1kg brukselki (ja użyłam mrożonej)
  • 500g ziemniaków
  • 50g masła
  • 2 łyżki mąki
  • 200ml mleka
  • cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • imbir, gałka muszkatołowa, kminek mielony, kurkuma, sól, pieprz
  • 100g żółtego sera
  • 2 łyżki bułki tartej

Sposób przygotowania:


Ziemniaki obierz i pokrój w grube plasterki. Gotuj przez 20 minut tak by jeszcze były lekko twardawe. Odcedź i odstaw na chwilę. Na maśle podsmaż lekko drobno posiekaną cebulkę a następnie czosnek. Dodaj przyprawy, wymieszaj. Dodaj mąkę i lekko podsmaż. Zalej mlekiem i mieszaj rózgą do powstania gęstego sosu. Wymieszaj z brukselką. Przełóż do naczynia do zapiekania wysmarowanego tłuszczem. Posyp brukselkę połową sera a na wierzch ułóż ziemniaki. Na koniec posyp pozostałym serem i bułką tartą. Zapiecz w piekarniku (około pół godziny w 180ºC)



2 komentarze: