piątek, 27 czerwca 2014

Malutkie tartaletki z jabłkiem i cynamonem.

Jabłka to chyba moje ulubione owoce. Soczyste, słodkie a jakie zdrowe. Obniżają poziom cholesterolu oraz zawierają czynniki przeciwnowotworowe. Dodatkowo działają przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie.


Składniki:

  • 100g masła
  • 1 szklanka mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 1 żółtko
  • szczypta soli
  • 1 duże jabłko
  • cynamon

Sposób przygotowania:



Na początku przygotowałam kruszonkę: łyżka masła, łyżka mąki i łyżka cukru. Całość lekko zagniotłam i włożyłam do lodówki. Następnie ciasto na tartaletki: żółtko ubiłam z 2 łyżkami cukru, dodałam szczyptę soli, pozostałe masło oraz mąkę. Całość zagniotłam na jednolitą masę. Foremki nasmarowałam olejem, ciasto rozwałkowałam bez podsypywania mąką, wycięłam foremkami kółka i dokładnie wypełniłam środek, gdzie powstała około 3mm warstwa ciasta. Jabłko starłam na dużych oczkach i wymieszałam z cynamonem, które później nakładałam do babeczek a na koniec posypywałam kruszonką. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180º przez około 15 minut aż ładnie się zarumieniły.





1 komentarz: