wtorek, 30 maja 2017

Makaron z krewetkami i suszonymi pomidorami - ultra szybki zdrowy obiad


Suszone pomidory nie tracą wiele na wartości odżywczej podczas procesu suszenia. Pomidory to bogate źródło antyoksydantów, likopenu oraz witaminy C a proces suszenia nie wpłynie negatywnie na te właściwości. Często możemy kupić pomidory suszone w zalewie z oliwy z oliwek na przykład z dodatkiem rozmarynu, czosnku lub innych ziół. Przyznam szczerze, że nigdy nie próbowałam sama ususzyć pomidorów, zawsze wydawało mi się to bardzo pracochłonne. Może się mylę. Tak czy inaczej w swoim przepisie wykorzystałam pomidory w zalewie z oliwy z oliwek.

Składniki:

  • 250g makaronu
  • 200g suszonych pomidorów
  • 4 ząbki czosnku
  • cebula
  • pęczek zielonej pietruszki
  • 150g krewetek
  • łyżeczka oleju rzepakowego
  • pieprz, chilli

Sposób przygotowania:


Na oleju rzepakowym podsmaż posiekaną drobno cebulkę a następnie posiekany czosnek. Dodaj pokrojone suszone pomidory oraz krewetki, przyprawy i chwilę podsmażaj. Makaron ugotuj. Odcedź i wymieszaj z podsmażonymi krewetkami oraz posiekaną natką pietruszki.




2 komentarze:

  1. Wygląda nieziemsko i pewnie tak smakuje!:)
    https://jaglusia.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny przepis, uwielbiam suszone pomidory.... i sama je zrobiłam w ubiegłym roku, nie byłam jakos do nich przekonana.. natomiast ostatnio moi goście stwierdzili, że super.
    Danie wypróbuje na pewno:-)

    OdpowiedzUsuń