poniedziałek, 12 października 2020

Wytrawne muffiny – pomysł na przekąskę z warzywami. Idealne dla dzieci nawet tych najmłodszych

 


Rozszerzanie diety niemowlaka może spędzać sen z oczu matki. Szukanie nowych przepisów, inspiracji, martwienie się czy dany posiłek jest pełnowartościowy, znalezienie czasu na przygotowanie potraw, umiejętności dziecka. Czasami warto korzystać z potraw, które można przygotować w większej porcji a potem zamrozić. Pojemność żołądka małego dziecka jest równa jego piąstki. Czyli bardzo mała, dlatego aby zapobiec marnowaniu żywności możemy radzić sobie sposobami takimi jak mrożenie. Muffinki wyszły przepyszne, sama nie mogłam się oprzeć i zjadłam parę. Najlepiej smakują świeżo po upieczeniu. Przeznaczone dla dzieci, które już w miarę radzą sobie z konsystencjami ponieważ babeczki są wilgotne i kiedy dziecko je ściska tworzą się grudki, które mogą sprawiać problem przy połykaniu. Gdybym miała robić wersję dla dorosłych (piknik lub śniadanie) dodałabym przyprawy takie jak sól, pieprz, gałka muszkatołowa i chilli:-)


Składniki na 12 porcji:

  • 2 jajka

  • parę różyczek brokuła (szklanka – użyłam mrożonego)

  • szklanka groszku (użyłam mrożonego)

  • duża marchewka

  • posiekany koperek

  • 3 szklanki mąki

  • pół szklanki jogurtu naturalnego

  • pół szklanki mleka

  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego

  • szklanka sera (ja użyłam cheddar)

  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób przygotowania:

Marchewkę zetrzyj na tarce o małych oczkach. Do miski wlej mleko, olej, jogurt, wbij 2 jajka, dodaj brokuła (lekko podgotowany) i groszek po czym wszystko zmiksuj. Dodaj pozostałą część składników. Wymieszaj dokładnie. Blaszkę do babeczek wysmaruj olejem a następnie lekko oprósz mąką. Przełóż ciasto do foremek. Upiecz w piekarniku nagrzanym do 180C przez 30 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz