wtorek, 21 października 2014

Scones z rodzynkami i kandyzowanymi wiśniami.



Scones to słodkie bułeczki pieczone na sodzie oczyszczonej. Są tradycyjną przekąską w Wielkiej Brytanii i podaje je się zazwyczaj około 5:-) razem z herbatą z mlekiem. Są trochę suche i łatwo się kruszą. Zawsze podaje je się z dżemem, masłem czy bitą śmietaną. Poniżej przedstawiam tradycyjne scones z przepisu z książki „Grandma's Recipes”

Składniki na około 12 scones:

  • 250g mąki pszennej
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50g masła
  • 50g cukru
  • 50g rodzynek
  • 50g kandyzowanych wiśni
  • 150ml mleka

Dodatkowo:

  • masło do posmarowania
  • dżem do posmarowania
  • śmietana kremówka do przełożenia (około 200ml)

Sposób przygotowania:


► Nagrzać piekarnik do 200ºC.
Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia oraz sodą oczyszczoną.
Dodać masło i wcierać je w mąkę aż do uzyskania konsystencji kruszonki.
Następnie dodać cukier, rodzynki oraz kandyzowane wiśnie przecięte na pół.
Dodać mleko i ugnieść ciasto do połączenia się składników
Rozgnieść ciasto palcami (nie trzeba wałkować) na grubość 2cm i wycinać szklanką scones.
Ułożyć bułeczki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 20 minut aż ładnie się zarumienią.

Podawać z masłem, dżemem, i bitą śmietaną. U mnie scones przełożone dżemem i bitą śmietaną.  






2 komentarze:

  1. rozsmakowałam się w angielskiej herbacie, teraz czas na scones, jeżeli w najblizszym czasie nie upieke, to mam nadzieję, że kiedyś mnie poczęstujesz, wygladaja kusząco:-))

    OdpowiedzUsuń