poniedziałek, 16 listopada 2020

Placuszki gryczane, pyszne bezglutenowe śniadanie

 


Uwielbiam śniadania a szczególnie takie na słodko z dużą ilością owoców. Ostatnio przyłapałam się na tym, że moje śniadania stały się monotonne a wiadomo dieta powinna być jak najbardziej różnorodna. Dlatego postanowiłam zrobić placuszki coś w stylu pancakes, głównie ze względu na dzieci. Są małe, łatwo je chwycić w rękę oraz mogą być serwowane z ulubionymi owocami. To był sukces. Wyszło trochę więcej niż dla naszej trójki więc pozostałe wzięliśmy na piknik do parku kolejnego dnia.

Składniki na około 16 placuszków:

  • szklanka mąki gryczanej

  • szklanka mleka

  • 2 jajka

  • banan

  • łyżka miodu

  • łyżeczka cynamonu

  • szczypta soli

  • łyżeczka proszku do pieczeni

  • dodatkowo do podania jogurt naturalny i owoce

Sposób przygotowania:

Mąka gryczana – dostępna w ekologicznych sklepach. Ja kupiłam płatki gryczane i zmieliłam je w młynku do kawy. Przysyp do miski z pozostałymi suchymi składnikami. Banana rozgnieć widelcem i przełóż do miski. Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wymieszaj. Smaż na suchej patelni teflonowej na średnim ogniu z dwóch stron. Podawaj z jogurtem i dowolnymi owocami.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz