poniedziałek, 12 lutego 2018

Gofry carrot cake, zdrowsza wersja tradycyjnych gofrów


Jak często używacie takie sprzęty jak gofrownica? Ja swoją dostałam rok temu i użyłam ją tylko 3 razy... Postanowiłam że czas ją odkurzyć i zrobić coś pysznego i zdrowszego niż zwykłe gofry. Użyłam otrębów owsianych, siemienia lnianego, suszonych śliwek i marchewki. Trochę z tym roboty, ponieważ gofrownica musi bardzo dobrze się nagrzać. Efekt za to był rewelacyjny. Warto było poczekać.

Składniki:

  • szklanka mąki
  • pół szklanki otrębów owsianych
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • pół szklanki oleju
  • duża marchewka
  • 1/4 szklanki suszonych śliwek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru
  • jajko
  • przyprawy: cynamon, imbir, gałka muszkatołowa
  • do podania jogurt i mandarynka

Sposób przygotowania:


Marchewkę zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. Śliwki drobno posiekaj. W dużej misce wymieszaj dokładnie wszystkie składniki. Natłuść lekko gofrownicę i nagrzej ją bardzo dobrze. Piecz gofry aż się dobrze zarumienią. Podawaj z jogurtem i mandarynkami lub innymi ulubionymi owocami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz