piątek, 31 sierpnia 2018

Makaron z szpinakiem, chudą szynką oraz orzechami w kremowym sosie z mascarpone – wyjątkowo pyszny i szybki obiad




Przygotowanie tego dania zajmuje tyle czasu co ugotowanie makaronu. W zależności jakiego makaronu używamy (ja użyłam taeschle) czas przygotowania może się różnić. Im grubszy makaron tym potrzebujemy więcej czasu na to by się ugotował. Ważne by makaron był dobrej jakości, wtedy mamy połowę sukcesu. Do mojego makaronu przygotowałam sos z karmelizowanej cebuli, czosnku, szynki oraz szpinaku. Całość zwieńczył kremowy ser mascarpone.

Składniki:
  • 500g makaronu (ja użyłam makaronu TAESCHLE)
  • 100g szpinaku
  • 200g serka mascarpone
  • 100g chudej szynki
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • 4 łyżki posiekanych orzechów włoskich
  • mieszanka sałat

Sposób przygotowania:

Makaron ugotuj. Cebulę pokrój w drobną kostkę. Czosnek posiekaj. Na łyżeczce oliwy z oliwek wolno podsmażaj cebulę a kiedy będzie miękka dodaj czosnek. Następnie dodaj pokrojoną w paseczki szynkę oraz szpinak. Chwile podsmażaj aż szpinak zmniejszy wsoją objętość. Dodaj mascarpone i wymieszaj. Odcedzony makaron dodaj do sosu. Wymieszaj. Posyp posiekanymi orzechami włoskimi. Podawaj z mieszanką sałat.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz