wtorek, 5 stycznia 2021

Wegańskie gołąbki z pieczarkami i soczewicą w pysznym sosie pomidorowym

 


Danie pełne warzyw oraz przypraw dlatego bardzo smaczne. Z dużą ilością czosnku, cebuli i tymianku – o ile lubicie? Całość zawiera spore ilości błonnika dlatego kremowy sos pomidorowy pasuje tutaj idealnie. Sos pomidorowy z tego przepisu jest wyjątkowy, pyszny i aromatyczny a do tego wegański. Z przepisu wychodzi około 10 gołąbków chociaż zależy to od wielkości kapusty. Możecie potrzebować więcej lub mniej farszu


Składniki:

  • główka kapusty (u mnie włoska, dość duża)

  • 1kg pieczarek

  • 3 czerwone cebule

  • 4 ząbki czosnku

  • tymianek, sól, pieprz

  • 150g soczewicy zielonej

  • 100ml przecieru pomidorowego

  • 2 bułki (dowolne ziarno u mnie zwykłe bułki pszenne)

  • łyżka oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:

Cebulę posiekaj – kostka lub piórka. W dużym garnku rozgrzej oliwę i dodaj cebulę. Podsmażaj a kiedy lekko zmięknie dodaj czosnek. W czasie kiedy cebula się smaży pokrój pieczarki (ja przekroiłam je na pół a następnie pokroiłam w paseczki). Połowę podsmażonej cebuli i czosnku przełóż do miseczki lub innego garnka – na sos. Pieczarki wrzuć do gotującej się cebuli i podsmażaj do momentu kiedy woda z pieczarek odparuje. Dopraw solą, pieprzem oraz tymiankiem. Wymieszaj z soczewicą.


W dużym garnku zagrzej wodę z solą do zblanszowania kapusty. Z kapusty wytnij głąb i wstaw ją do wrzącej wody. Po 5 minutach zacznij odrywać liście – ja użyłam do tego szczypiec. Na końcu zostanie małą główka, nie wyrzucaj jej ani nie wylewaj wody.


W liście kapusty zawiń farsz. W dużym garnku ułóż pozostałe liście (nawet te z małej główki) Następnie ułóż gołąbki. Zalej wodą po gotowaniu kapusty tak by przykryła gołąbki. Gotuj przez 45 minut na wolnym ogniu. Ostudź.


Gołąbki delikatnie przełóż do dowolnego naczynia. Do wody po gotowaniu dorzuć wcześniej podsmażoną cebulę, przecier pomidorowy, bułkę, pieprz i tymianek. Zmiksuj. Podawaj z pieczywem lub ziemniakami.





1 komentarz:

  1. wypróbuję, z ziołami i sosem pomidorowym-pycha. Zapomniałas dopisac o chlebie - chyba pieczonym- domowym, który genialnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń