wtorek, 22 października 2013

Placki z kaszy gryczanej z fasolką w sosie pomidorowym. Pełnowartościowy posiłek dla wegetarian.


Stosując dietę wegetariańską należy zwrócić uwagę na to czy dany posiłek jest pełnowartościowy. Jak wiadomo największym problemem jest dobranie odpowiednich produktów by zawierały pełnowartościowe białko, które występuje w mleku, jajach oraz częściowo w mięsie. Zawierają one wszystkie aminokwasy egzogenne, które są niezbędne do życia, prawidłowego wzrostu oraz rozwoju człowieka. Białka niepełnowartościowe to te którym w składzie brakuje chociaż jednego aminokwasu. Produkty zbożowe i warzywa różnią się ich składem. Na przykład fasoli brakuje aż 5 aminokwasów, natomiast ich niedobór uzupełni kasza oraz pomidory.


Składniki:

- kasza gryczana (400g)
- marchewka (1sztuka)
- pietruszka (1sztuka)
- seler, korzeń (około 80g)
- majeranek (2 łyżki)
- 4 jajka
- bułka tarta
- fasola biała (250g)
- pomidory z puszki (250g)
- cebula (1 sztuka)
- czosnek (1 ząbek)
- masło (łyżka)
- przecier pomidorowy (100g)
- olej rzepakowy (do smażenia)

Sposób przygotowania:


Fasolka w sosie pomidorowym. W małym garnku rozgrzać łyżkę masła i łyżkę oleju rzepakowego i podsmażyć cebulę pokrojoną w piórka. Dodać czosnek a następnie pomidory. Gotować chwilę. Dodać trochę cukru, przecier pomidorowy, sól, pieprz oraz fasolkę. Wszystko dobrze wymieszać i gotować jeszcze 15 minut na wolnym ogniu.
Placki z kaszy. Kaszę oraz włoszczyznę ugotować. Warzywa rozdrobnić i wymieszać z kaszą. Przyprawić majerankiem, solą oraz pieprzem. Dodać 4 jajka oraz 4 łyżki bułki tartej. Uformować kotleciki, obtoczyć je w bułce tartej i smażyć na oleju rzepakowym.



1 komentarz:

  1. jest smaczne!!!.. no i tyle wartości w tej kaszy gryczanej...

    OdpowiedzUsuń